YASAL BELGELER
Teslimat ve İade Şartları
Teslimat ve İade Şartları
Ürün veya hizmet içeriğinin üye/alıcı tarafından görüntülenip görüntülenmediği Medicalmark tarafından tespit edilebilmektedir. Üye/alıcı bu tespiti üyelik sözleşmesi ile birlikte kabul etmiş sayılır. Alıcı, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin ilgili hükümleri uyarınca işbu sözleşmenin onaylanarak, hizmeti satın alma tarihinden itibaren 14 (on dört) gün içinde herhangi bir gerekçe göstermeksizin internet sitesi üzerinden ya da bilgi@medicalmark.com.tr adresine e-posta göndererek, hiç görüntülenmemiş ürün veya hizmete ilişkin cayma bildirimini satıcıya bildirmek kaydıyla sözleşmeden cayma hakkına sahiptir. Bu durumda söz konusu satın alma bedeli 14 (on dört) gün içerisinde herhangi bir kesinti yapılmaksızın geri ödeme yapılacaktır.
Ürün veya hizmetin içeriğini görüntüleyen üyenin sunulan ürün veya hizmetin niteliği gereği Mesafeli Sözleşmeler Yönetmeliği’nin “Cayma Hakkının İstisnaları“ başlıklı 15/1 maddesi (h) bendi ‘Cayma hakkı süresi sona ermeden önce, tüketicinin onayı ile ifasına başlanan hizmetlere ilişkin sözleşmeler’ ve (ğ) bendi ‘elektronik ortamda anında ifa edilen hizmetler’ uyarınca cayma hakkı bulunmamaktadır. Buna rağmen Medicalmark; Alıcının, satın aldığı ürün veya hizmete ilişkin geri ödeme isteğinde bulunması durumunda geri ödeme konusu ürün veya hizmetin toplam süresinin %30’undan daha azının izlenmiş olması şartı ile iade talebinin 14 gün ile sınırlı kalmaksızın kabul edileceğini beyan eder. Geri ödeme isteğinin kabulüne ilişkin iki istisna mevcuttur. Bunlardan ilki iade konusu ürün, hizmet veya içeriğin toplam süresinin %30’undan daha fazlasının izlenmiş olmasıdır. Bu halde alıcının geri ödeme isteği kabul edilmeyecektir. İstisnalardan ikincisi ise, satışa konu ürün, hizmet veya içeriğin içerisinde herhangi bir eğitim dokumanı (slayt, makale, fotoğraf, e-kitap, şablon, uygulama kitapçığı ve benzeri her türlü dijital ürün) bulunması durumudur. Bu eğitim dokümanları görüntülendiği/açıldığı anda tüketicinin onayı ile hizmetin ifası başlamış, hizmet elektronik ortamda anında ifa edilmiş olacak ve ilgili yasa hükmü gereği eğitim dokümanını içeren ürün veya hizmetin bütünü için cayma hakkı kullanılamayacaktır.
İade Uygulaması
- 1. İşbu sözleşmenin 7.1. maddesinde belirtilen geri ödemenin/cayma hakkının mümkün olduğu durumlarda ya da siparişe konu olan ürünün veya hizmetin çeşitli sebeplerle sunulamaması/tedarik edilememesi veya hakem heyeti kararları ile tüketiciye bedel geri ödemesine karar verilen durumlarda kredi kartına geri ödeme uygulaması aşağıda belirtilmiştir.
- 2. Alıcı, internet siteleri üzerinden ya da bilgi@medicalmark.com.tr adresine e-posta göndererek geri ödemesi isteğinde bulunur.
- 3. Satıcı tarafından gerekli denetimler yapılarak geri ödeme isteğinin uygun görülmesi durumunda ödenen tutarın tamamının alıcıya ödenmesi için iyzico ödeme sistemi üzerinden geri ödeme işlemini başlatır.
- 4. Kart ile alınmış mal ve hizmetin geri ödemesi durumunda satıcı, iyzico ile yapmış olduğu sözleşme gereği alıcıya nakit para ile ödeme yapamaz.
- 5. Satıcı, bir geri ödeme işlemi söz konusu olduğunda ilgili yazılım aracılığı ile ödemenin geri verilmesini sağlayacak olup, üye işyeri yani satıcı, ilgili tutarı bankaya nakden veya mahsuben ödemekle yükümlü olduğundan yukarıda bahsedilen uygulama gereğince alıcıya nakit olarak ödeme yapılamamaktadır. Geri ödeme işleminin sonuçlanması, bankanın hızına bağlı olarak birkaç iş günü sürebilir.
- 6. Kredi kartına/hesap kartına/ön ödemeli karta geri ödeme satıcının iyzico tarafından sağlanan çevrimiçi ödeme sistemi üzerinden bankaya bedeli tek seferde ödemesinden sonra, banka tarafından yukarıdaki uygulama gereğince, banka ile alıcı arasındaki kart sözleşmesi hükümlerine, ödeme biçimine ve banka uygulamalarına göre yapılacaktır. Alıcı bu uygulamayı okuduğunu kabul, beyan ve taahhüt eder.